مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

صادرات | بازاریابی بین المللی | فروش
مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

صادرات | بازاریابی بین المللی | فروش

مهارت های مدیریت کسب و کار شرکت های دانش بنیان

مهارت های مدیریت کسب و کار شرکت های دانش بنیان

بررسی ها نشان می دهد عمده کسب و کارهای دانش بنیان، غنی از دانش فنی و فقیر از مهارت های مدیریت کسب و کار هستند که این موضوع در بلندمدت تیم های فناور را با شکست ها و زیان های زیادی مواجه کرده است.

برخی از فعالان حوزه مدیریت شرکتهای دانش بنیان اعتقاد دارند که نیاز این شرکت ها حول سه محور اصلی می باشد :

محور اول  ارتباطات و هم افزایی بهینه کسب و کارهای دانش بنیان که سبب می شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان با فعالیت های متفاوت یکدیگر را بشناسند. هم افزایی و ارتباطات بین این شرکت ها، فرصت‌های بهینه زیادی را به وجود می آورد.
محور دوم ارایه بازخورد به سیاست‌گذاران در حوزه توسعه فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان است.  
محور سوم، محور توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان است. به سبب اینکه  شرکت‌های دانش‌بنیان در مدیریت کسب و کارها ضعف‌های بسیاری دارند.  
 مشکل عمده شرکت های دانش بنیان در کدام بخش است؟

برخی از  علل فرآیندی  و بیرونی می باشد و برخی علل نیز مربوط به عوامل نگرشی و ساختاری شرکتهای دانش بنیان خواهد بود .عده ای از اهل فن باور دارند که شرکت های دانش بنیان در آموزش کسب‌وکارها مشکل عمده‌ای وجود ندارد و بیشتر مشکلات محدود به بازاریابی و مشتری‌یابی است. که آنرا به رسمیت نمی‌شناسند و به همین دلیل پس از مدتی ممکن است مجموعه با شکست مواجه شود. در مورد خاص نیاز است تا سواد کارآفرینی، سواد مدیریت کسب‌وکار را به زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه شود.

برخی هم معتقدند که با افزایش مهارت های مدیریتی در شرکت های دانش بنیان بایستی سیستم آموزشی کشور اصلاح شود ؛ چرا که نظام آموزشی کشور کارمندپرور است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آمادگی لازم برای کارآفرین شدن را کسب نمی‌کنند.
از طرفی یکسری فرهنگ سازی های غلطی در حوزه فعالیت های کارآفرینی وجود دارد که عمدتا صدا و سیما و نشریات بر آن دامن می‌زنند؛ از جمله آنکه فکر می‌کنند استارتاپ‌ها مساوی هستند با تازه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها . در حالی که  استارتاپ یک کار جدید و تعریف سرویس جدید است و شرکت نوپا با آدم نوپا تفاوت دارد.

اما مهمترین چیزی که شرکت‌های دانش بنیان  باید به آن اهمیت بدهند، شناسائی نیازهای بازار و مدیریت معرفی ، ترغیب ، جذب و سرآوری تقاضای بازار خواهد بود. 

با عنایت به توان عملی و تجربه عملیاتی در شرکت های دانش بنیان ؛ مکمل این واحد ها و نه مشابه آنها و آمادگی ارائه خدمات مشاوره ای و اجرائی خود را اعلام می دارم . 

09122753182

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.