مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

صادرات | بازاریابی بین المللی | فروش
مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

صادرات | بازاریابی بین المللی | فروش

آشنایی با برخی بنادر تجاری عربستان

آشنایی با بنادر تجاری عربستان

تعداد بنادر تجاری عربستان به 21 بندر بزرگ و کوچک می رسد که هر یک از آنها در بخش های متنوع عربستان قرار گرفته اند. در برخی از بنادر حدود 12 هزار فروند کشتی پهلو می گیرند که این رقم به صورت میانگین در هر کشتی مدت 30 دقیقه را به خود اختصاص می دهد. برخی از بنادر تجاری که در کشور عربستان قرار گرفته اند اهمیت بسیار زیادی دارد که شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید.

برخی از اصلی ترین و مهمترین بنادری که در کشور عربستان وجود دارند عبارت هستند از :

1. بندر جده

بندر جده یکی از اصلی ترین بنادر در خاورمیانه می باشد که بسیاری از زائران از طریق این بندر وارد کشور عربستان می شوند. این بندر را در سواحل دریای سرخ ساخته اند و به همین دلیل باید بدانید که از آن به عنوان مهمترین بندر سواحل سرخ نام می برند. اهمیت تجاری و مسافربری این بندر نسبت به دیگر بنادری که در کشور عربستان هستند بیشتر است. بسیاری از افرادی که می خواهند بنادر عربستان را دسته بندی کنند این بندر را در درجه اول قرار می دهند.  

2. بندر دمام

بندر دمام یکی دیگر از بنادر تجاری عربستان می باشد که آن را به عنوان دومین بندر مهم عربستان می دانند. این بندر در سواحل خلیج فارس قرار گرفته است و نقش مهمی در صادرات نفت دارد. این بندر بالاتر از 56 بالابر دارد که هر یک از بالابرها چند منظوره می باشند. تعداد زیادی اسکله مخصوص برای ماهیگیری در این بندر قرار گرفته و برای پهلودهی کشتی ها امکانات زیادی دارد. 

3. بندر جیران از بنادر تجاری عربستان

بندر جیران یکی دیگر از بنادر عربستان می باشد که در   دریای سرخ قرار گرفته و از طرف دیگر هم به بندر الجبیل متصل می گردد. در سواحل خلیج فارس باید به خوبی بدانید که این بندر یکی از اصلی ترین بنادر عربستان شناخته می شود. شما می توانید صادرات و واردات بسیاری از انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی را از طریق این بندر انجام دهید.

4. بندر راس تنوره از بنادر تجاری عربستان

بندر راس تنوره در قسمت شرق عربستان سعودی قرار گرفته که حدود 6 میلیون بشکه در روز جابجا می کند. به جرات می توانیم بیان کنیم که در بین بنادر تجاری عربستان این بندر به عنوان بزرگ ترین مرکز بارگذاری دریای نفت جهان می باشد. اکنون حدود 75 درصد نفت کشور عربستان از طریق این بدر صادر می شود. صادرات نفت از طریق این بندر باید از طریق تنگه هرمز انجام شود. این بندر که از آغاز دهه 50 میلادی کار خود را شروع کرده اکنون مدرن ترین تجهیزات را دارد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.