مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

صادرات | بازاریابی بین المللی | فروش
مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

صادرات | بازاریابی بین المللی | فروش

استراتژی های چانه زنی مذاکره توزیعی مهدی خلیلی

استراتژی های چانه زنی مذاکره توزیعی

استراتژی های چانه زنی توزیعی

چک لیست ما از استراتژی‌های چانه‌زنی مؤثر ما می‌تواند به شما کمک کند که در مذاکرات مهم بعدی خود تا حد ممکن ارزش بیشتری داشته باشید - اما باید مایل به آماده‌سازی باشید.

چک لیستی از استراتژی های چانه زنی توزیعی

1-      نتیجه نهایی آنها را برآورد کنید:برای انجام این کار، قدرت چانه زنی و منافع طرف مقابل را بررسی کنید، که ممکن است شامل بررسی نتایج مذاکرات گذشته او و بهترین جایگزین احتمالی او برای توافق مذاکره شده (بتنا) باشد. هنگامی که سر میز نشستید، سوالات زیادی بپرسید تا علایق و محدودیت های او را  نیز مشخص کنید.

2-      اهداف بلندپروازانه بلندی را تعیین کنید: از بخش‌های مهم آمادگی برای مذاکره، تعیین یک سطح یا هدف بلندپروازانه و در عین حال واقع‌بینانه است. این به معنای طرح مطالبات ظالمانه نیست. در عوض، استدلال هایی را آماده کنید که آرزوهای بلندپروازانه شما را معقول جلوه دهد.

3-      لنگر تهاجمی: که مذاکره کننده ای که پیشنهاد افتتاحیه را در یک مذاکره قیمت ارائه می دهد، معمولاً معامله بهتری را دریافت می کند. چرا؟ از آنجایی که اولین شخصیتی که در یک مذاکره نام برده می شود، بحثی که در ادامه می آید، «لنگر» است.

4-      یک بتنای قوی را شناسایی کنید:هنگامی که یک بتنای قوی دارید، در موقعیت خوبی برای رد یک توافق متوسط ​​خواهید بود.

تفاوت بین مذاکره توزیعی و یکپارچه زیاد نیست. هر دو جنبه مذاکره مستلزم آن است که قبل از اینکه پشت میز بنشینید، درگیر تأمل و تحقیق مهمی باشید. هرچه بیشتر در مورد موضوعات مورد بحث، منافع و محدودیت‌های طرف مقابل و ترجیحات و محدودیت‌های خود بدانید.

مهدی خلیلی مدرس مربی مشاور مذاکره فروش سازمانی تلفنی و صادرات 09122753182

 

استراتژی مذاکره | استراتژی مذاکره چانه زنی | استراتژی چانه زنی مذاکره توزیعی | آموزش تکنیک های مذاکره فروش | استراتژی های چانه زنی مذاکره توزیعی خلیلی|

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.