-
آفریقا سرزمین فرصت ها
1399/04/31 14:00
آفریقا سرزمین فرصت ها نفوذ به بازار ا ٓ فریقا و دستیابى صحیح به خریداران ا ٓ فریقایى براى بسیارى از تولیدکنندگان و شرکت هاى بین المللى یک چالش است. کمبود اطلاعات و ماهیت سازماندهى نشده تجارت در بسیارى از کشورهاى ا ٓ فریقایى براى کسانى که مایل به صادرات و واردات هستند در واقع یک چالش است، که مجرى بازاریابى و توسعه...
-
صادرات بروندی
1399/04/31 13:57
صادرات بروندی بروندی با بازاری بیش از 11 میلیون نفر مصرف کننده می باشد؛ محصولات وارداتی این کشور شامل محصولات دارویی، وسایل نقلیه غیر از انبار ریلی یا تراموا و قطعات و لوازم جانبی انها، ماشین الات، وسایل مکانیکی، دیگهای بخار و قطعات ا ٓ ن، غلات و همچنین محصولات صادراتی به این کشور شامل قهوه، چای، ادویه جات و ترشی جات،...
-
کنیا و تانزانیا دروازههای ورود به بازار آفریقا
1399/04/31 13:55
کنیا و تانزانیا دروازههای ورود به بازار ا ٓ فریقا نفوذ به بازار ا ٓ فریقا و دستیابى صحیح به خریداران ا ٓ فریقایى براى بسیارى از تولیدکنندگان و شرکت هاى بین المللى یک چالش است. کمبود اطلاعات و ماهیت سازماندهى نشده تجارت در بسیارى از کشورهاى ا ٓ فریقایى براى کسانى که مایل به صادرات و واردات هستند در واقع یک چالش است،...
-
صادرات به کنیا- آفریقا
1399/04/31 10:48
کنیا به عنوان تجاری ترین کشور شرق آفریقا دروازه ورود کشورهای سودان، اوگاندا، کونگو و بوروندی محسوب می شود و نایروبی به عنوان پایتخت این کشور یکی از سه مقر سازمان ملل متحد بعد از نیویورک است و علاوه بر این، بندر مومباسا مهمترین بندر ورودی به شرق قاره آفریقا در این کشور وجود دارد که تمامی اینها از عوامل مثبت در نظر...
-
آفریقا مشتری کالاهای متنوع ایرانی است/دیدگاه منفی تجار ایرانی به بازارهای آفریقایی
1399/04/30 21:10
آفریقا مشتری کالاهای متنوع ایرانی است/دیدگاه منفی تجار ایرانی به بازارهای آفریقایی با وجود آنکه آفریقا مشتری کالاهای متنوع ایرانی است، اما در بخش صادرات به این قاره، رتبه مطلوبی نداریم. به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، عمده کالاهای وارداتی آفریقا از جهان شامل وسایل نقلیه و...
-
صادرات مواد پلیمری و پتروشیمی به کشورهای آفریقائی
1399/04/30 21:00
صادرات مواد پلیمری و پتروشیمی یکی از فعالیت های تجاری قابل توجه در چندسال گذشته بوده است که سودآوری خوبی را برای تولیدات داخلی به همراه داشته است. حجم زیادی از این مواد به کشور های همسایه ایران نظیر ترکیه، ارمنستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، کشورهای عربی و آفریقایی چون عراق و… و سایر محصولات نیز به کشورهای دیگر،...
-
صادرات مواد پتروشیمی به کشورهای آفریقائی
1399/04/30 20:51
صادرات مواد پتروشیمی به کشورهای آفریقایی اینجانب چندین سال است که در زمینه صادرات مواد پلیمری و محصولات پتروشیمی به کشورهای خارجی فعالیت میکنم. مقاصد صادراتی مواد پتروشیمی شامل چین، هندوستان، پاکستان، عراق، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، گرجستان، افغانستان، امارات متحده عربی، کشورهای اروپایی، کشورهای افریقایی...
-
راهنمای تجارت با کشور عمان
1399/04/29 08:50
راهنمای تجارت با کشور عمان سلطان نشین عُمان کشوری پادشاهی است در خاور شبه جزیره عربستان. پایتخت این کشور شهر مسقط است. عمان از خاور به دریای عرب و از شمال به دریای عمان کران مند میشود. این کشور از جنوب با یمن و از باختر با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است. عمان همچنین دارای مرز دریایی با ایران است ....
-
راهنمای تجارت با کشور عمان
1399/04/28 09:52
راهنمای تجارت با کشور عمان انجام کسبوکار در عمان مرور اجمالی عمان از نظر جغرافیایی، کشوری متنوع متشکل از ارتفاعات کوهستانی، بیابانها و خطوط ساحلی وسیع و بکر است. فرهنگ عمانی از نظر میراث و آداب و سنن غنی است و از سالها روش زندگی دریایی و بیابانی، اسلام و ترکیب متنوعی از گروههای قومی تاثیر گرفته است. امروزه...
-
صادرات به عمان ؛ چرا و چگونه؟
1399/04/28 09:41
صادرات به عمان؛ چرا و چگونه؟ دسترسی به آبهای آزاد، فاصله نزدیک با بنادر مهم ایرانی و ثبات اقتصادی باعث شده تا صادرات به عمان یکی از بهترین گزینهها برای تجار ایرانی باشد . آنچه باید از مردم عمان و کشورشان بدانیم برای بسیاری از ما ایرانیها کشور عمان علیرغم همسایه بودن، اما چندان شناخته شده نیست. احتمالا شما هم با...
-
صادرات به عمان و فرصتهای سرمایهگذاری در آن
1399/04/28 09:34
صادرات به عمان این روزها در ایران تبدیل به یک بازار رقابتی کسب و کار شده است زیرا در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی کشور عمان با رشد چشمگیری همراه بوده و میزان مبادلات تجاری این کشور با کشورهای دیگر جهان افزایش یافته است و با پتانسیل خوبی که در بازار مصرف ایجاد کرده، کشورهای همسایه از جمله ایران برای نفوذ در این بازار در...
-
ضعف شرکت های دانش بنیان
1399/02/25 07:34
ضعف شرکت های دانش بنیان : مکمل شما نه مشابه شما شاید بتوان گفت که شرکتهای دانش بنیان حاصل فعالیت جمعی از مهندسین و یا متخصصین یک رشته مهندسی می باشند که از مراکز دانشگاهی و یا علمی فعالیت خود را شروع کرده اند و به عرصه واقعی کسب و کار و تجارت وارد شده اند . در این خصوص نکاتی قابل توجه است. در فروش محصولات و ارائه...
-
صــــــادرات و بازاریابی مواد پلیمری
1399/01/26 23:45
شاید بتوان به جرات گفت که قابلیت های منحصر بفرد در صنعت محصولات پلیمری ایران سبب شده است تا از یک مزیت رقابتی استثنائی در منطقه خاور میانه داشته باشد . همانطور که در نوشتار قبلی اشاره گردید موجود فاکتور های زیر سبب شده که ایران از این مزیت رقابتی برخوردار باشد . 1- مواد اولیه ارزان قیمت پتروشیمی 2-پایین بودن هزینه های...
-
صـــادرات و بازاریابی بین المللی کیسه های زباله فریزر و دستکش یکبار مصرف: مکمل شما نه مشابه شما
1399/01/20 14:43
توان و استعداد تولید محصولات پلاستیکی ایران به واسطه دسترسی به : 1- مواد اولیه ارزان قیمت پتروشیمی بو اسطه تعداد زیاد واحد های تولیدی محصولات پتروشیمی و منابع نفتی ارزان قیمت کشور 2- پایین بودن هزینه های تامین برق در کشور نسبت به سایر کشورهای همجوار 3- نیروهای فعال کارگری ارزان قیمت 4- و دستیابی به تخصص های متعدد در...
-
مهدی خلیلی مجــــــری توسعه بازار، صـــــــــــادرات و بازاریابی : مکمل شما نه مشابه شما
1398/07/09 14:20
مجری، مربی و مدرس توسعه بازار ، صـــــــــادرات و بازاریابی ، متخصص در زمینه توسعه بازار ، صادرات و بازاریابی ؛ مدرس دوره مهارتهای جامع بازاریابی بین الملل، مشاور تنظیم انواع قرادادهای داخلی و بین المللی ، فنون مذاکره بین المللی ، اینکوترمز ، مدیریت سفارشات صادراتی ، مدیریت بازاریابی ،توسعه بازار ، برندینگ بین المللی...
-
استاندارد مدیریت برند و نام تجاری ایزو ISO10668:2010
1398/06/05 16:00
استاندارد سیستم مدیریت برند ایزو ISO10668:2010 در سال ۲۰۰۷ توسط موسسه بین المللی استاندارد (ایزو – ISO) در جهت ارزیابی پولی برند تهیه و ارایه شد. این استاندارد یک استاندارد بین المللی می باشد. بعد از ۳ سال ایزو ۱۰۶۶۸ – ارزیابی پولی برند- در پائیز سال ۲۰۱۰ منتشر گردید. این استاندارد قواعد مورد نیاز را که برای تعیین...
-
برخی از گزارشات مربوط به حسابداری فروش و توزیع گرم و سرد
1397/12/16 09:37
1- گزارش دوره ای و مقایسه ای از میزان فروش مشتریان 2- گزارش دوره ای و مقایسه ای از میزان فروش فروشنده ها 3- گزارش مقایسه ای و دوره ای از میزان فروش کد کالا ، گروه کالا و خانواده کالا 4- گزارش سود و زیان ناخالص دوره ای مشتریان 5- گزارش سود و زیان ناخالص دوره ای کالاها 6- گزارش نقطه سفارش کالاها 7- گزارش محاسبه پورسانت...
-
گزارشات مدیریتی مربوط به فروش و توزیع گرم و سرد
1397/12/16 09:30
1- چه مقدار چوایز ارائه شده و تحویل گیرندگان واقعی 2- مقدار تخفیف های ارائه شده و میزان فروش به هر سوپرمارکت 3- لیست مغازه هایی که به تازگی خرید نمی کنند 4- جمع مبلغ ( چک ، نقد ، مالیات ، عوارض ، تخفیف ، مرجوعی ، جایزه ، فروش ، فروش به مشتری جدید ) برای فاکتورهای قطعی و باز 5- جمع مبلغ ( بارگیری ، بارگیری از خرید ،...
-
فروش و توزیع گرم و سرد 3
1397/12/16 09:18
در فروش و پخش گرم و سرد نکات زیر بهتر است رعایت شوند : 1- مدیریت وضعیت فاکتورها ( جدید ، ثبت شده و ابطالی ) 2- در نظر گرفتن ثبت جوایز تحویل شده یا فروخته شده در فاکتور 3- ثبت دریافت های نقدی و چک از مشتری در فاکتور مربوطه 4- در نظر گرفتن محاسبه و ثبت مالیات بر ارزش افزوده متعلق به کالا د فاکتور 5- برآورد و مشخص کردن...
-
فروش و توزیع گرم و سرد 2
1397/12/16 09:12
در ادامه توضیحات مربوط به فروش و توزیع گرم و سرد ، نکات زیر یادآوری می شود : 1- بررسی کالاها به همراه موجودی و انتخاب های انجام شده آن برای مشتری 2- توجه به تنوع کالا در هر فاکتور 3- تعیین مقدار /تعداد کالا 4- پی گیری نرخ افزایش یا کاهش تکی مقدار مرجوعی کالا 5- توجه به میزان موجودی ماشین توزیع در حین ارسال و توزیع 6-...
-
فروش و پخش سیار ( گرم و سرد ) 1
1397/12/16 09:03
در فروش و پخش گرم و سرد نکات زیر بهتر است رعایت شوند : 1- ثبت اطلاعات بارگیری و تحویل کالا به بازاریاب 2- تعیین موجودی اولیه کالا پس از بارگیری کالاها به هنگام تحویل آنها به بازاریاب 3- مشخص نمودن مشتریان در هر مسیر 4- دسترسی بازاریاب به اطلاعات مربوط به مشتریان یک مسیر مشخص 5- ثبت مشتری جدید در هنگام ویزیت مشتریان در...
-
صنعت ساختمان عراق: مکمل شما نه مشابه شما
1397/11/18 10:27
با عنایت به دلایل زیر توجیح پذیر است که در پروژه های ساختمانی در عراق مشارکت داشت : ٥/٣ ملیون خانه جدید در ١٠ سال آینده در عراق ساخته خواهد شد. ٣٠ میلیارد دلار در ده سال آینده توسط دولت عراق در بخش خانه سازی صرف خواهد شد. ٧٨ پروژه مسکن به ارزش ٥.٨ میلیارد دلار در منطقه اقلیم کردستان عراق تجهیزات پزشکی جدید به ارزش ٤...
-
فرآیند قیمت گذاری : مکمل شما نه مشابه شما
1397/10/19 09:50
فرآیند قیمت گذاری شامل مراحل عمومی زیر است : - تحلیل وضعیت بازار - شناسایی موانع و محدودیت های قیمت گذاری: قوانین و مقرارت دولتی ، رقبا - تعین هدف های قیمت گذاری: هدف های سودآوری ، هدف های فروش ، هدف های رقابتی و هدف های بقاء و ... - تحلیل توانمندی سود : تحلیل هزینه ( ثابت و متغییر ) ، تحلیل حاشیه ای و تحلیل نقطه سربه...
-
ترکیب آمیخته بازاریابی
1397/10/19 09:32
در فرآیند مدیریت بازاریابی تهیه ترکیب عناصر بازاریابی است . منظور از عناصر بازاریابی یا آمیخته بازاریابی ، مجموعه ای از متغیرهای بازاریابی قابل کنترل که شرکت آنها را در بازار هدف و برای ایجاد واکنش مورد نیاز خود ترکیب می کند که شامل محصول، قیمت ، مکان و تبلیغات پیشبردی می شود . مکان / توزیع : کانالهای توزیع کالا ،...
-
استراتژی های انتخاب بازار هدف
1397/10/19 09:23
1- پوشش بازار با بازاریابی یکسا ن 2- بازاریابی تفکیکی 3- بازاریابی متمرکز
-
انتخاب بازارهای هدف صادراتی
1397/10/19 09:19
در انتخاب بازارهای هدف صادراتی چهار مرحله زیر بایستی بررسی شود: - کسب آمارهای واردات و صادرات کشورها در خصوص محصول مورد نظر - تقسیم بازار - هدف گیری در بازار - جایگاه یابی در بازار
-
فرآیند مدیریت بازاریابی : مکمل شما نه مشابه شما
1397/10/19 09:13
فرآیند مدیریت بازاریابی شامل مراحل کلی زیر است : - آنالیز فرصت ها و تهدیدهای بازار و آنالیز نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان - انتخاب بازارهای هدف - تهیه ترکیب عناصر بازاریابی - اداره فعالیت های بازار
-
آیا مدیریت کمپین نوشیدنی ها و پوره میوه کاریز کامل بوده است ؟ :مکمل شما نه مشابه شما
1397/10/11 21:55
این روزها با معرفی محصولات کاریز ( نوشیدنیها و پوره میوه ها ) بر روی بیلبوردها در خیابانهای سطح شهر مواجه هستیم؛ که بیان از نوآوری در بسته بندی ، لیبلینگ و تنوع نوشیدنیها و همچنین پوره های میوه ها می کند . که البته این محصولات در قفسه ها ی برخی از فروشگاه ها قابل دسترسی است و صادقانه بگویم خود من هم مصرف کننده پوره...
-
توسعه برند
1397/08/22 08:27
هرگز توسعه و بهبود #برند خود را متوقف نکنید. رقبا همواره درصدد افزودن قابلیت ها و خدماتی بر محصولات شان هستند تا از این طریق برند شما را تضعیف کنند. نقطه قوت برند، بر مبنای عملکرد آن بِنَا می شود نه براساس ارتقاب فروش آن. یک برند ابتدا توسط شهرت و تبلیغات تجاری ساخته و شکل می گیرد و نهایتا توسط عملکرد خود پابرجا می...
-
سرمایه فکری
1397/08/22 08:25
کارکنان #سرمایه_فکری هستند که همانند مشتریان بایستی به آنها نگاه شود. آنها مشتریان داخلی شرکت شما هستند ، پس آنها نیز خواسته ها و نیازهایی دارند. اگر نیازهای آن ها به طریق مناسبی تامین شود، رضایت بیشتری دارند و اذا عملکرد بهتری از خود نشان میدهند. Http://mahdikhalili.blogsky.com @mkhalili_channel