-
بازاریابی داده محور
1397/08/22 08:24
در تجاربی که با شرکتهای متعدد داشتم ، دریافتم که بسیاری از آنها هنوز از مزایای مشتریان ویژه، بخش بندی بازار ، منطقه بندی جغرافیایی ، شبکه های توزیع ،بازاریابی و میزان سفارش آگاهی کامل ندارند و حتی نمی توانند تأثیر آگهی های خود را بر مخاطبان ارزیابی کنند. Http://mahdikhalili.blogsky.com @mkhalili_channel
-
چهار روش برای پیشتازی در خلاقیت
1397/08/22 07:39
صرفا گفتن جمله «خلاق باشید» به کارکنان برای همه بیهوده است. مدیران باید چهار قاعده زیر را هنگام شفافسازی معنی خلاقیت برای یک شغل خاص در نظر داشته باشند: ۱- دانستن اینکه کدام مرزها باید اضافه و کدام باید حذف شود، درک پارامترهای ویژه برای یک پروژه و اجازه دادن به کارکنان برای خلاق بودن و تبدیل پروژه به واقعیت توسط آنها...
-
نگاهی به استراتژی های موفق شرکت آیدادس
1397/08/20 07:32
کسپر راستد دانمارکی الاصل، مدیرعامل شرکت آدیداس، یک ورزشکار پرحرارت است که یک بار هم برای تیم ملی هندبال جوانان کشورش بازی کرده است. او در حال حاضر، با شعار «از طریق ورزش، ما قدرت تغییر زندگی را داریم»، آدیداس را بهعنوان یکی از شرکتهای جهانی اثرگذار بر زندگی مردم مطرح کرده است. استراتژی آدیداس (سرعت، تمرکز بر چند...
-
4 خصوصیت شرکت های آمریکائی
1397/08/13 00:03
بطور کلی و عمومی شرکت های آمریکایی از خصوصیات زیر برخوردارند: 1- بیشتر به برون سپاری روی آورده اند . 2- در برابر رقبای خود بیشتر از الگوبرداری استفاده می کنند و در سطح جهانی ایفای نقش می کنندو آماده پذیرش سریع تغییرات هستند. 3- شرکت های کوچک بیشتر کارآفرین هستند. 4- و به استفاده سریع تر از ابزارهای بازاریابی مستقیم...
-
فرآیندهای کلیدی در بازاریابی
1397/08/12 09:46
فرآیندهای کلیدی در بازاریابی شامل : 1) شناسائی فرصت ها 2) توسعه محصولات جدید 3) جذب مشتری 4) حفظ و نگهداری مشتری و ایجاد وفاداری 5) تعهد به سفارشات با ما همراه باشید در کانال رسمی آقای مهدی خلیلی @mkhalili_channel همراه شما : 00989122753182
-
چرا غول های شرکتی منقرض می شوند؟
1397/08/05 07:15
چه کسی میخواهد تا ابد زنده بماند؟ برای انسانهایی که چنین چیزی نمیخواهند، یک زندگی نسبتا طولانی و البته سالم - مثلا ۹۰ سال - کافی است. در سالهای ۱۹۲۰، میانگین طول عمر یک شرکت برجسته ۹۰ سال بود. ۹۰ سال عمر ما، ۹۰ سال عمر شرکتهایمان: انعکاس زیبایی از موجودیت ما در دنیا. در سالهای ۱۹۵۰، میانگین طول عمر شرکتها به ۶۰...
-
خطاهای رایج مدیریت برند در بازارهای بین المللی چیست؟
1397/07/28 08:51
این صحبت ها حتما برای شما آشناست : - مدیر استراتژیک سازمان می گوید : امروز با همه توانمان و خیلی محکم پای اهداف خود هستیم و برای حفظ ارزشهای خود از دیرباز تلاش کردیم و .. - و مدیر وظیفه ای می گوید : ما با عنایت به تولید محصولات با کیفیت که مطابق با استانداردهای جهانی می باشد و تعجب مشتریان خارجی را ایجاد کرده ایم...
-
برندینگ جذاب ترین جنبه بازاریابی
1397/07/27 11:01
انجمن بازاریابی آمریکا ، برندینگ را از جذاب ترین و منحصرفردترین جنبه های بازاریابی میداند زیرا تماما به ادراک مشتری بر می گردد. بطری های آب معدنی را در نظر بگیرید. آب خالص مایعی است بی رنگ و بؤ و بی مزه با ملکولهایی که از دو أتم هیدروژن و یک أتم اکسیژن تشکیل شده اند ( H2O) و حدود ٧٠٪ از سطح کره ی زمین از آب پوشیده...
-
آمانسیو اورتگا، دومین ثروتمند جهان و مالک برند زارا (ZARA)
1397/07/18 10:07
شرکت زارا سومین فروشگاه زنجیره ای کفش و لباس جهان را در اختیار دارد و موسس آن پیژامهدوز سابق و باربر یک مغازه لباس فروشی و دومین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۶ ، به نام آمانسیو اورتگای اسپانیایی است . شاید برای خیلی ها عجیب باشد در دنیایی که مد، لباس و کفش از ایتالیا و فرانسه نشات می گیرد، سومین عرضه کننده ی کفش و لباس...
-
چگونه در قیف فروش بمانیم ؟
1397/07/17 23:21
در معرض دید قرار دادن مکرر برند همیشه بهترین راه ماندن در #قیف_فروش و در اذهان مشتریان فعلی و بالقوه است تا جایی که وقتی آن ها آماده خرید می شوند ، شما تنها برندی باشید که آن ها اول به او فکر می کنند و از او خرید می کنند. Http://mahdikhalili.blogsky.com
-
داستان برند: نایک، از مربیگری تا تولید کفشهای ورزشی
1397/07/17 09:32
نایک هم مانند هر برند معروف دیگری با چالشهای زیادی همراه بوده است. داستان نحوهی پیدایش و تبدیل شدن آن به یکی از موفقترین برندهای ورزشی را در زومیت بخوانید . نایک یکی از بزرگترین شرکتهای آمریکایی چند ملیتی در زمینهی تولید کفش، لباس و ابزار ورزشی است. این شرکت در تاریخ ۲۵ ژانویه ۱۹۶۴ و با نام Blue Ribbon Sports...
-
تحقیق بسیار کوچک من درباره تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی اپل
1397/07/15 09:30
زمان مطالعه مطلب : ۱ دقیقه تمام کارشناسان بازاریابی همیشه به دنبال فروش بالای محصول هستند. در این رابطه بهتر است به شرکتی نگاه کنیم که اکثر مردم آن را بهترین شرکت در فروش محصولات جدید می دانند. بیایید ببینیم شرکت اپل چطور فروش محصولات جدید خود را به نهایت می رساند؟ برند سازی اپل اپل مطمئنا یکی از مهم ترین و معروف ترین...
-
مدیریت کسب و کار محصولات شیلات
1397/07/15 08:16
ایران یکی از تامین کنندگان انواع میگو با عنایت به استعداد جغرافیایی و تخصص نیروی انسانی می بأشد. اما در این میان سهمی ناچیزی از این کسب و کار جهانی را بخود اختصاص داده است که آنهم متزلزل می باشد . بررسی وضعیت موجود : *میزان صادرات میگو ایران به امارات تا تیرماه 97 : 806863 کیلوگرم به ارزش 3686148 دلار *صادرات انواع...
-
مدیریت برند یعنی نقاشی بازی؟
1397/07/14 09:22
اخیرا یکی از شرکتها ، نظر مرا درباره محصول جدید شان پرسید و من هم گفتم روغن موتور می خواهید بیاورید ؟ ( در حالی که محصول آنها در صنعت غذا است) و ادامه دادم ، طراحتان راعوض کردید؟ گفت بله !!! و از من پرسید از کجا متوجه شدی ؟!؟ عمدتا در شرکت های متوسط و کوچک متولی این حوزه فعالیت معمولا مالک شرکت با طراحان پیمانکار و یا...
-
مدل STP در بازاریابی ( بخش بندی ، هدف گیری و جایگاه یابی )
1397/07/01 11:45
STP یک ابزار برای برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی محسوب می گردد که نقل از کاتلر بخش موثر ی از بازاریابی بمنظور توسعه بازار است . بهر حال در زیر اشاراتی خلاصه به سه اصل این مدل می گردد: 1- بخش بندی بندی بازار segmentation : بخش بندی بازار از حیثمتغییرهای جغرافیا، دموگرافیکی ریال روان شناختی و رفتار شناختی مشتریان 2-...
-
آنچه در مورد «مدل کسب و کار» و «طرح کسب و کار» باید بدانید
1397/06/18 10:14
تمام صاحبان کسب و کار های کوچک و موفق به نوعی درگیر مفاهیم و اصطلاحاتی نظیر «طرح کسب و کار» یا «مدل کسب و کار» بوده اند. شما چه در حال شناسایی جدید ترین استراتژی های بازاریابی خود باشید و چه در حال طرح ریزی یک کمپین حفظ مشتری، استراتژی های کسب و کاری تان باید حول «طرح کسب و کار» و «مدل کسب و کار»تان شکل بگیرد تا...
-
بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas چیست؟
1397/06/18 10:06
بوم مدل کسب کار یک زبان مشترک برای ارتباط افراد و ترسیم افکار و جمع بندی نظرات می باشد . اگر کسی بخواهد از شما بپرسد که کل استارتاپ یا (به طور کلی) کسب و کارتان را در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه به من توضیح بده؛ بهترین کاری که می توانید بکنید این است که بروید و بوم مدل کسب و کارتان را بیاورید ! بوم مدل کسب و کار یا Business...
-
بوم مدل کسب و کار
1397/06/18 09:54
کسب وکار مجموعه فعالیت ها و منابع با هدف ارائه ارزش به مشتری است . این کسب وکار ممکن است . کسب وکار یک مفهوم انتزاعی است، پس برای نمایش و تصویرسازی آن نیاز به یک ابزار داریم . مهیج ترین ابزار برای نمایش مدل کسب وکار، تابلوی طراحی ) بوم ( کسب وکار است . بوم مدل کسب وکار : ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که به...
-
مفهوم تکنیک نردبانی در برندینگ و جایگاه سازی برند
1397/06/17 12:12
مفهوم تکنیک نردبانی در برندینگ و جایگاه سازی برند شناسایی نقاط تمایز با هدف تسلط بر رقبا با تکیه بر مزیت های مورد توجه مصرف کنندگان شیوه مناسبی برای ایجاد جایگاه اولیه برند است، اما زمانی که بازار هدف، درک ابتدایی را از نقش برند در رده محصولات به دست آورد، لازم است که شرکت درصدد تعمیق مفاهیم و تداعیات ذهنی از برند...
-
وعده برند: قدرت عمل به قول
1397/06/12 10:24
زمانی که شما به ولوو فکر می کنید چه چیزی به ذهن تان می آید؟ اگر از اکثر مردم این سؤال را بپرسید، پاسخ می دهند “ایمنی” به ذهن شان می آید. ایمنی ارزشی است که برند Volvo چندین دهه روی آن تمرکز کرده است و واقعا برای آنها مناسب است. برندهای کمی هستند که آنها را با چنین ارزش ژرفی بشناسند. اما نکته دیگری در مورد رابطه ولوو...
-
مانترای برند؛ اوج هنرمندی در توصیف جایگاه برند
1397/06/12 10:17
از جمله المانهای کلامی مهم برای توصیف برند «مانترای برند»(Brand Mantra) نام دارد که به آن فلسفه یا آوای برند نیز گفته میشود. مانترای برند یک عبارت یا جملهای متشکل از سه تا پنج کلمه است که ماهیت و جوهره اصلی و خدشهناپذیر هویت برند را بیان میکند. مانترای برند باید بتواند با هنرمندی و خلاقیت در کوتاهترین زمان و...
-
نحوه پیادهسازی فلسفه برند
1397/06/12 10:13
فلسفه برند باید همزمان با جایگاه سازی، طراحی و تدوین شود. جایگاه سازی برند، حاصل مطالعه و بررسی دقیق برند با بهرهگیری از فعالیتهای ارزیابی آن است. فلسفه برند میتواند از آموختههای برگرفته از فعالیتهای جایگاه سازی بهرهمند شود؛ اما درعینحال نیازمند بررسی بیشتر در سطوح درونسازمانی است تا واکنشهای کارکنان و شرکای...
-
فلسفه برند
1397/06/12 10:09
فلسفه برند عبارتی است که بتواند به کوتاهترین و ساده ترین شکل ممکن «قلب و روح» برند را معرفی کند و ماهیت و هویت برند را به بهترین شکل ارائه دهد و به این ترتیب جایگاه آن را مشخص کند. فلسفه برند، ابزار قدرتمندی است که می تواند درباره ی محصول، فعالیت های تبلیغاتی، مکان و شیوه ی فروش برند با مشتری ها سخن بگوید و حتی می...
-
خود خودم یا خود دیگران!
1397/06/04 23:48
به نمایشگاهها که می رویم، برخوردار داشته ایم که بگویم این شبیه فلانی زده، اون یکی شبیه بهمانی زده و الی آخر که این خود خودش است یا خود دیگران؟مثال اینکه بعداز پشمک حاج عبدالله ، پشمک حاجی های دیگر هم آمد. این سئوال فلسفی را هم بذهن بسپاریم که : " ما در کدام جهان زندگی می کنیم " . وقتی به فعالیت های صورت...
-
دو رویکرد مهم در توسعه بازار یک محصول
1397/05/23 08:48
با توجه به تغییرات روزافزون اقتصاد و بازار در سطح جهانی و در کنار آن، رکود و مشکلاتی که در ایران وجود دارد، توسعه بازار یک محصول، چه کالا و چه خدمات، اهمیت فراوانی دارد. بسیاری از ما تولید کننده یک کالا، عرضه کننده یک کالا و یا ارائه دهنده یک خدمت هستیم که در نگاه اول، تمامی جوانب آن کار را سنجیده ایم، اما در توسعه...
-
همه چیز در مورد واحد توسعه بازار
1397/05/23 08:39
واحد توسعه بازار چه الزاماتی دارد؟ راهبرد توسعه بازار چیست؟ نقش بازاریابی در توسعه بازار چیست؟ ارائه کالا و خدمات جدیدی که مطابق با تقاضاهای به روز شده مشتریان باشد یکی از الزامات هر کسب و کاری است و همین نشان دهنده این مطلب است که دنیای تجارت و کسب و کار دائماً در حال تغییر است. بنابراین ، متناسب با تغییرات جدیدی که...
-
نقش و وظایف مدیر توسعه بازار
1397/05/23 08:26
از آنجا که شرکتها همواره محصولات جدیدی را معرفی میکنند، به دنبال آن انواع معاملات جدیدی را نیز ارائه میدهند که منجر به قراردادهای همکاری جدیدی میشوند؛ در واقع میتوان گفت، ارتباطات دنیای کسبوکار همواره در حال تغییر و تحول است. از این روی برای کمک به تسهیل ارتباطات کسبوکار و ایجاد روابط جدید، شرکتها به مدیران...
-
تحقیقات بازاریابی بین المللی
1397/05/21 11:33
با عنایت به داشتن تجربه قوی در زمینه بین الملل، خدمات تحقیقات بازاریابی کاربردی و قابل اجرا به شرکت های مختلف جهت بهبود و گسترش بازار در داخل و خارج از کشور ارائه می نماید. برخی از این زمینه ها به صورت زیر می باشند : - تحلیل بازار کشور هدف و شناسایی مزیت ها و پتانسیل های صادراتی آن جهت ورود به بازار - تحلیل و شناسایی...
-
تجربه موفق در بازاریابی بین الملل و صادرات
1397/05/21 10:59
شرکتی که تنها در #بازار_داخلی #مهارت_بازاریابی_و_فروش داشته باشد در نهایت آن را نیز از دست خواهد داد. رقبای قوی خارجی به طور اجتناب ناپذیری خواهند آمد و شرکت شما را به چالش خواهند کشید. کسب و کار بدون مرز یکی از بهترین مسیرهای رشد هر شرکت است که در سطح منطقه و یا در سطح جهان فعالیت نمایند. اما در ایران بخشی از مدیران...
-
نقش بازار محوری در بهبود عملکرد برند در بازارهای بین المللی
1397/05/20 16:09
چکیده: جهانی سازی و رقابت در بازارهای بین المللی، شرکت ها را با چالشی جدید رو به رو کرده است، به طوری که سازمان ها برای موفقیت در بازارهای بین المللی نیاز به درک ویژگی های بازارهای جهانی و مشتریان و همچنین سازگاری برندهای خود با فرهنگ های مختلف، برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار دارند. بر این اساس درک رابطه میان...