مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

صادرات | بازاریابی بین المللی | فروش
مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

مهــــــــــدی خلیــــــــــــــلی

صادرات | بازاریابی بین المللی | فروش

خطاهای رایج مدیریت برند در بازارهای بین المللی چیست؟

این صحبت ها حتما برای شما آشناست :

-         مدیر استراتژیک سازمان می گوید : امروز  با همه توانمان و  خیلی محکم پای اهداف خود هستیم  و برای حفظ ارزش‌های خود از دیرباز تلاش کردیم و ..

 

-         و مدیر وظیفه ای  می گوید : ما با عنایت به تولید محصولات با کیفیت که مطابق با استانداردهای جهانی می باشد و تعجب مشتریان خارجی را ایجاد کرده ایم همچنین به بازارهای بین المللی توجه داریم  و در حال حاضر الف % به بازار عراق و افغانستان رشد داشته ایم و الی آخر

 

اما چرا با این همه مطالب مشابه  پر شور ، برندهای ما چندان در سطح  جهانی مطرح نیستند ؟

از طرفی می دانیم دیدگاه‌ های متفاوتی در ارتباط با استانداردسازی و تطبیق برندهای بین المللی وجود دارد. اما واقعاً مدل موفق در شرکت های صادراتی صنایعی همانند  FMCG   و غیر ه در سطح بازارهای بین المللی چیست ؟

 

عمده صادرات کشورهایی مانند اسپانیا ، ایتالیا و کره جنوبی  و ..  به واسطه برندینگ حرفه ای بین المللی شان می باشد و می دانیم که نایک ، آدیداس ، بنز ، اپل ، سامسونگ ، زارا ، استارباکس، گوگل ، مک دونالد  و ..  در هر یک از آنها بینش وسیعی از استراتژی برندینگ به عنوان منبع مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی با یک رویکرد  یکپارچه در تمام فعالیتهای بازاریابی است که تصویر برند را در ذهن مشتریان القا و جاودان می کند . برخی معتقدند که برند می تواند به عنوان نقطه کانونی یک شرکت که  مبتنی بر منابع استراتژی بازاریابی  به لحاظ چگونگی ایجاد، توسعه، نگهداری و محافظت برند گسترش می دهد و می تواند به بهبود عملکرد شرکت منجر شود. توسعه حیطه برند بدین معناست که برندینگ فراتر از ارتباطات بازاریابی می رود و باید به عنوان یک رویکرد تجاری یکپارچه مدنظر قرار گیرد. شرکتها باید جنبه های مختلف یک برند را مدیریت کرده و آنرا به استراتژی تجاری کلی گره بزنند.

در فعالیت های متعددم در صنایع مختلف به وضوح با  برخی از خطاهای رایج به شرح زیر  برخورد داشته ام :

 الف) وجود رویکرد تولید محور ی و فروش محور ی

 ب) فعالیت های بازاریابی و برندینگ صرفا بعنوان  یک سری فعالیت های تکراری و کپی برداری شده ای است که بایستی انجام گیرد، چون دیگران انجام می دهند. البته تا زمانی که توان مالی داریم.

د) عدم تعامل با  افراد توانمند و گروه های خبره در حوزه برندینگ یکپارچه بین المللی

ه) عدم  توجه  به هزینه فرصت های از دست رفته .

و) عدم توجه نرخ رویگردانی

 

http://mahdikhalili.blogsky.com

http://telegrm.com/mkhalili_channel

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.